Saturday, December 7, 2013

Homesick

Assalamualaikum reader . *buat muka kera sumbang at korang* hee .


Malam ni nak cerita aku memang homesick gila nak balik rumah . Ni semua gara-gara sebab call mak tadi . Korang tahu tak perasaan bila dapat dengar suara mak yang tersayang yang tengah happening . Macam dunia ni dia yang punya. Padahal mak aku baru lepas cuci darah time call tadi . Dengar suara adik aku pun ceria semacam je . Seriously, I'm jealous. Maybe sebab ramai adik beradik aku ada at rumah sekarang ni . Yang aku plak sorang-sorang ada at Terengganu sebagai anak perantauan . Tulaa sapa suruh belajar jauh-jauh padan muka sendiri . Aku rasa nak balik je malam ni . Tapi apakan daya aku tak mampu . Okay foineee ! Huhu . 

Aku tengah bayangkan bila aku ada at rumah sekarang . Mungkin aku ngah bergosip dengan adik , kakak and kakak ipar aku sekali terjebak . Itulah padahnya bila semua satu kepala kan . Haha . Pastu gelak kuat-kuat macam kuntilanak bila adik aku yang sorang tu buat lawyer buruk dia . Haha . Memang jiran jiran aku boom rumah aku pastu . Tapi tulaa family aku . Walaupun kiteorang ta dapat berkumpul macam dolu dolu , aku tetap suka duduk at rumah . Dapat tengok muka mak , abah , anak anak buah aku yang memang ta reti duduk dendiam tu , and adik beradik aku yang lain . Aku rindu wajah wajah ni sebenarnya . :(

8 December ni rumah aku buat kenduri kesyukuran . Korang yang rasa nak makan free tu pergi laa rumah aku . Haha . Im just kidding bro . Wat lek wat peace bro ! Hihi . Pape pun semoga majlis dengar lancar . Kalau korang nak tahu depa celebrate birthday 4 orang anak buah aku kowt . Hoit , Auntie Ina hampa ni takdak at rumah boleh plak hampa sambut birthday . Sampai hati . Isk isk *nangis dalam toilet* . Sememangnya aku sangat rindukan rumah . Even rumah tu tada rolller coaster, kapal lanun segala bagai but that's my heaven. Rumahku syurgaku . Hee :)

Cukup laa aku merapu tengah tengah malam ni . Hampa pun mesti annoying kan dengar cerita aku . Orang lain pun homesick gak ada family gak . Haha . Tapaa , ini cerita aku , cerita korang cerita korang laa . *ayat mintak penampo* hihi . Kla korang thanks spend masa singgah blog aku yang bersawang ni . Bye bye :) 

*Mom & dad , I miss both of you :(



No comments:

Post a Comment