Saturday, February 15, 2014

Part 2 : Penang Hill

Assalamualaikum . Hai kawan kawan . *sambil buat muka kerang busuk* 


Penang Hill atau lebih dikenali sebagai Bukit Bendera . Yeah ! Aku da sampai at sini . Lama dah nak jejak kaki at sini sampai jua akhirnya . Hampa hampa yang tak mai lagi Bukit Bendera ni pakat mai laa ramai ramai nowh . Best ! Hampa boleh tengok Penang dari top view . Subhanallah , cantik sangat weyh . Tatau nak habaq lagu mana . Keluaq dah semua longhat aku . Haha . Kalau nak naik Bukit Bendera ni dia ada train untuk naik atas . Sumpah best sebab korang boleh experience camna nak naik bukit bila dalam train . Bukit dia memang curam laa . Tapi jangan risau setiap benda at sini da ada safety . For your information murah je nak naik train ni , untuk remaja yang muda macam aku ni RM8 per person tapi kalau korang ada card student half price depa bagi . For children aku tak sempat plak nak tengok berapa ringgit yang pasti lagi murah laa . Hihi . Then for orang kurang upaya (OKU) free of charge . Kalau rasa rasa nak naik free tu korang buat buat laa sawan babun at situ . Haha . Okay okay just kidding.  Dekat atas Bukit Bendera ni atas laa tempat tempat korang boleh masuk macam museum camtu laa . Aku pun ta sempat masuk museum ni . Then korang dapat rasa fresh air at atas ni . Best weyh ! Sebab aku memang suka tempat tempat yang macam ni . So no wonder laa setiap kali aku ber-story dalam ni aku akan cakap best . Hahaha . 


Top view from Penang Hill . 


Me just smile :)

 

 

Cantik cantik kan bunga dekat Penang Hill ni . Aku memang flower lover . So for future husband , you must know it . Hahaha :D



Rasanya cukup laa story mory aku pasal Penang . So hampa hampa yang tak pernah mai Penang lagi pakat mai la nowh . Kalau ikutkan hati aku ni semua tempat aku nak pergi asalkan dapat berjalan . Hoho . Demand ko ina ! For next entry aku akan cerita pasal family trip . Okay guys waiting for it ! Chaw chin chaw . xoxo :)


No comments:

Post a Comment